MYYNTIEHDOT

  1. Yleiset ehdot
    1. Myyntiehdot ovat voimassa Puutarhuri24.fi-verkkokaupan asiakkaiden (jatkossa nimellä Asiakas) ja Horticom OÜ:n (jatkossa nimellä Puutarhuri24.fi) välillä tuotteiden ostossa syntyviä oikeuksia ja velvollisuuksia koskien.
    2. Näiden ehtojen lisäksi Puutarhuri24.fi:n verkkokaupasta tuotteiden ostamisen myötä syntyviä oikeudellisia suhteita säätelevät Viron tasavallassa voimassa oleva velvoiteoikeuslaki (võlaõigusseadus, jatkossa nimellä VÕS), Viron kuluttajansuojalaki (tarbijakaitseseadus, jatkossa nimellä TKS) ja muut oikeudelliset säädökset.
    3. Puutarhuri24.fi varaa itselleen oikeuden tehdä myyntiehtoihin ja myyntihintoihin muutoksia. Nämä muutokset näkyvät Puutarhuri24.fi-verkkosivustolla.
  2. Myyntisopimuksen voimaan astuminen
    1. Puutarhuri24.fi:n Asiakkaaksi rekisteröityessään tai tavallisena kävijänä verkkokaupassa tilausta laatiessaan Asiakas on velvollinen tutustumaan myyntiehtoihin ja hyväksymään niiden sisältämät tiedot.
    2. Puutarhuri24.fi:n ja Asiakkaan välillä myyntisopimus astuu voimaan siitä hetkestä alkaen, jona maksettava summa saapuu Puutarhuri24.fi:n pankkitilille.
  3. Tuote- ja hintatiedot
    1. Tuotteen tiedot on esitetty verkkokaupassa välittömästi tuotteen yhteydessä.
    2. Kaikki Puutarhuri24.fi-verkkokaupassa olevat hinnat ovat euroissa (€) ja sisältävät arvonlisäveron 24 %.
    3. Niiden ostojen osalta, joiden kokonaissumma on alle 50 €, tilattavan tuotteen hintaan lisätään kuljetuksen hinta Asiakkaan valitseman toimitustavan mukaisesti.
      • PostNord:n pakettiautomaatti – 5,9€
      • Posti noutopiste tai pakettiautomaatti – 5,9 €
      • Toimitus – 14,5 €
    4. Puutarhuri24.fi varaa itselleen oikeuden muuttaa hintoja. Mikäli Asiakas toimitti tilauksensa ennen hinnan muutoksen voimaan astumista, häntä koskee se hinta, joka oli laskussa mainittuna tilauksen laatimishetkenä. Asiakkaalla ei ole oikeutta vaatia hintaeron korvaamista.
  4. Alennuskoodi
    1. Kampanjoiden yhteydessä Puutarhuri24.fi jakaa etukoodeja, jotka antavat Asiakkaan ostoskorille lisäalennuksen tai lisäävät tilaukseen ilmaisen lisätuotteen tai lahjan.
    2. Etukoodin käyttämiseksi tulee ostoskorin kenttään ”Minulla on etukoodi” lisätä ainutkertainen koodi ja painaa nuppia ”Käytä kuponkia”.
  5. Ostotoimenpide
    1. Tuotteiden tilaamiseksi valitse sopiva tuote ja paina nuppia ”Lisää koriin”. Ostoskorin (oikealla ylänurkassa) sisältö näkyy, kun painat hiirellä ostoskoria merkitsevää ikonia.
    2. Kun tuotteet on valittu, siirry Ostoskori-sivulle painamalla oikealla ylhäällä olevaa Ostoskori-ikonia. Ostoskori-sivulla näkyvät kaikki valitsemasi tuotteet. Sivulla voit muuttaa tuotteiden määriä ja tarvittaessa poistaa ostoskorista tuotteita.
    3. Kun tuotteet ja määrät on valittu, siirry tilauksen laatimissivulle painamalla nuppia ”Laadi osto”.
    4. Ostoa laatiessasi täytä tarvittavat kentät ja valitse sopiva toimitus- ja maksutapa.
    5. Painamalla ”Laadi osto” Sinut siirretään pankin sivulle, jolla voit maksaa tilauksen. Maksamisen jälkeen paina ehdottomasti ”Takaisin kauppiaan luokse”.
    6. HUOM! Mikäli tilauksesta maksaminen jostain syystä katkeaa, Sinut suunnataan takaisin esitäytettyyn ostoskoriin.
    7. Tuotteiden osto-myyntisopimus katsotaan solmituksi sen jälkeen, kun maksettavaksi kuuluva summa on saapunut Puutarhuri24.fi:n pankkitilille. Tilausvahvistuksen lähetämme maksun suorittamisen jälkeen Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.
  6. Tilauksen laatiminen ja tuotteista maksaminen
    1. Tuotteiden tilaamiseksi halutut tuotteet tulee lisätä ostoskoriin.
    2. Täytä tilauksen laatimissivulla pakolliset kentät, valitse itsellesi sopiva tuotteiden toimitustapa ja maksutapa.
    3. Täytä Asiakkaaksi rekisteröintisivulla tai tilauksen vahvistussivulla olevat kentät huolellisesti, sillä esittämiesi tietojen täsmällisyydestä ja virheettömyydestä riippuu ostamiesi tuotteiden nopea ja häiriötön perille toimittaminen sekä myöhempi kiistojen ja valitusten ratkaiseminen.
    4. Tilauksesta maksaessaan Asiakas voi valita itselleen sopivan maksutavan: NORDEA, DANSKE, POHJOLA, ALANDSBANKEN, HANDELSBANKEN, S-PANKKI, OMA SÄÄSTÖPANKKI SÄÄSTÖPANKKI, AKTIA, POP PANKKI tai luottokortin. Tilauksen vahvistukseksi Asiakas maksaa 100 % tilauksen summasta.
    5. Maksun suoritus tapahtuu Puutarhuri24.fi -verkkokaupan ympäristön ulkopuolella palveluntarjoaja Maksekeskus AS:n turvallisessa ympäristössä. Puutarhuri24.fi-verkkokaupalla ei ole asiakkaan pankki- ja luottokorttitietoihin pääsyä.
    6. Maksaessasi verkkopankin linkin kautta paina maksun suorittamisen jälkeen ehdottomasti nuppia ”Takaisin kauppiaan luokse”, jonka jälkeen Puutarhuri24.fi-ostoympäristössä näytetään maksun onnistumisen vahvistava viesti.
    7. Asiakas voi valita kolmesta toimitustavasta: PostNord:n noutopiste tai pakettiautomaatti, Posti noutopiste tai pakettiautomaatti tai lähetti.
    8. Tilauksen yhteenveto toimitetaan Asiakkaan sähköpostiin tilauksen maksamisen jälkeen.
    9. Tilaus otetaan täytettäväksi sen jälkeen, kun Asiakas on maksanut 100 % tilauksen hinnasta.
    10. Verkkokaupassa suoritetut tilaukset käsitellään työpäivinä ma-pe 09.00−17.00. Jos tilaus esitetään perjantaina kello 15.00 jälkeen, tilaus kootaan seuraavana työpäivänä.
  7. Perille toimittaminen
    1. Tilaukset toimitetaan Asiakkaille Suomen alueella.
    2. Maksettavaksi kuuluvan summan saavuttua Puutarhuri24.fi:n pankkitilille Puutarhuri24.fi kokoaa tilauksen ja luovuttaa sen sopimusperusteiselle logistiikkakumppanille perille toimitettavaksi.
    3. Puutarhuri24.fi-sivustolla näytetyt toimitusajat ovat voimassa laskun maksuhetkestä alkaen.
    4. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan kohteen tai sovitun ajan muuttumisesta Puutarhuri24.fi:n asiakastuelle välittömästi, ennen tuotteiden perille tuomista.
    5. Mikäli Asiakas on erehtynyt kohteen osoitteen tai pakettiautomaatin valinnassa ja haluaa suunnata paketin uuteen osoitteeseen tai pakettiautomaattiin, kyseessä on uudelleen suunnattu toimitus ja se on maksullinen. Maksun määrä vastaa Puutarhuri24.fi:n kuljetustapojen hintoja. Asiakas maksaa kuljetuksen lisämaksun paketin vastaanottamisen yhteydessä.
    6. Jotta perille toimittaminen olisi viivästyksetön, tulee olla huolellinen ja tilauksen laadinnan yhteydessä esittää perille toimitusta koskevia tietoja kirjoitettaessa totuudenmukaiset ja voimassa olevat tiedot. Puutarhuri24.fi ei vastaa tilauksen perille toimituksen viivästyksistä ja aiheutuneista väärinkäsityksistä, mikäli viivästys tai väärinkäsitys johtuu Asiakkaan tilauksen laatimisen yhteydessä esittämien tietojen epätarkkuudesta.
    7. Puutarhuri24.fi ei vastaa tuotteen perille toimituksen viivästyksestä siinä tapauksessa, että tuotteet on luovutettu logistiikkakumppanille oikeaan aikaan, mutta perille toimittamisen viivästymisen johtuu seikoista, joihin Puutarhuri24.fi ei voinut vaikuttaa ja joita se ei voinut ennakoida.
    8. Kuljetuksen yhteydessä vahingoittuneet lähetykset, joissa tuotteet, mutta eivät tuotepakkaukset, ovat vahingoittuneet, Puutarhuri24.fi vaihtaa vahingon toteamisen ja vahvistamisen jälkeen. Jos vahingoittunutta tuotetta ei ole mahdollista vaihtaa, Puutarhuri24.fi korvaa Asiakkaalle tuotteen hinnan.
  8. Toimitusaika
    1. Tilaus saapuu asiakkaalle 3-6 työpäivän kuluessa. Kampanjoiden ja valtiollisten juhlapäivien aikana toimitusajat voivat pidentyä parin työpäivän verran.
    2. Tarkka toimitusaika (päivä) on merkitty tilauksen laatimissivulle ja vahvistusasiakirjaan, joka saapuu Asiakkaan sähköpostiin tilauksen maksamisen jälkeen, joka tapauksessa viimeistään viidessä työpäivässä.
    3. Joka työpäivän lopussa Puutarhuri24.fi toimittaa kootut tilaukset kuljetuskumppanille perille toimitettaviksi.
    4. Pyydämme Asiakasta tilauksen saapumispäivänä pitämään puhelin lähellään ja päälle kytkettynä. Täsmennyksiä:
      • Postin paketit saapuvat Postin pakettien liikkumisaikataulun mukaisesti
      • PostNord:n paketit saapuvat PostNord:n pakettien liikkumisaikataulun mukaisesti
    5. Kampanjoiden aikana toimitusajat voivat venyä joidenkin työpäivien verran
    6. Kun tilaus luovutetaan kuljetuskumppanille, järjestelmä lähettää Asiakkaan sähköpostiin tiedon siitä, miten tilauksen kulkua perille voi seurata.
  9. Palautusoikeus
    1. VÕS 56 § 1 mom. mukaan Asiakkaalla on oikeus vetäytyä sopimuksesta 14 päivän kuluessa tuotteen haltuun saamisesta lukien.
    2. 14 päivän palautusoikeuden käyttämiseksi tilattua tuotetta ei saa käyttää muulla tavoin, kuin mitä on tarpeen tuotteen olemuksesta, ominaisuuksista ja toimimisesta vakuuttumiseen sillä tavalla, jolla se on sallittua tuotteen kokeilemiseksi tavanomaisessa myymälässä.
    3. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, vahingoittamaton ja alkuperäispakkauksessa. Tuotteen pakkauksen tulee olla vahingoittamaton.
    4. Mikäli tuotetta on käytetty muuhun käyttöön, kuin on tarpeen tuotteen olemuksesta, ominaisuuksista ja toimimisesta vakuuttumiseen tai siinä on käytön tai kulumisen merkkejä, Puutarhuri24.fi:llä on oikeus alentaa palautettavaa maksua tuotteen arvon vähentymistä vastaavasti.
    5. Tuotteen palautuksen kuljetuskustannukset ja toimenpiteet:
      • Puutarhuri24.fi maksaa palautuksen kuljetuskustannukset siinä tapauksessa, että palautettavaksi kuuluva tuote ei vastaa tilattua (esim. väärä tai viallinen tuote). Asiakkaalta E-ilmoituksen saatuaan Puutarhuri24.fi käsittelee ilmoituksen ja toimittaa Asiakkaan matkapuhelinnumeroon palautuskoodin, jonka avulla tuotteen voi palauttaa pakettiautomaattia käyttäen maksutta.
      • Asiakas maksaa palautuksen kuljetuskustannukset, mikäli hän haluaa palauttaa tuotteen tai vaihtaa sen (esim. kumisaappaat, käsineet yms.). Palautuksen perusteena on Vetäytymisilmoituksen lähettäminen Puutarhuri24.fi:lle. Ilmoituksen lähettämisen jälkeen Asiakas voi palauttaa tuotteet lähetin välityksellä Puutarhuri24.fi:n osoitteeseen tai käyttää lähettämiseen pakettiautomaattipalvelua (Smart Post: Jürin Konsumin automaatti; Puh. 53 492 024).
    6. Tuotteiden palauttamiseksi tulee täyttää tuotteiden ostamisesta vetäytymisilmoitus, jonka kaavakkeen löytää tästä: VETÄYTYMISILMOITUS
    7. Asiakkaan tulee palauttaa tuote ilmoituksen esittämistä seuraavien 14 päivän kuluessa tai esittää todiste siitä, että on edellä mainitun kauden aikana luovuttanut tuotteen sen kuljettajalle.
    8. Raha palautetusta tuotteesta korvataan Asiakkaalle viipymättä, joka tapauksessa viimeistään 7 päivän kuluessa palautusilmoituksen saamisesta. Puutarhuri24.fi voi kieltäytyä palautusmaksujen suorittamisesta niin kauan, kunnes on saanut sopimuksen kohteena olevan tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on esittänyt todisteet siitä, että on lähettänyt tuotteen takaisin, riippuen siitä, kumpi tapahtuu aikaisemmin. Palautetun tuotteen hinnan lisäksi palautetaan myös tuotteen perille toimittamisen kuljetuskustannukset.
    9. Koko tilauksen palautuksen yhteydessä palautetaan tuotteen kustannuksen mukana myös kuljetuskustannus. Tilauksen osittaisen palautuksen yhteydessä kuljetuskustannus korvataan suhteessa palautettujen tuotteiden määrään koko tilauksesta.
    10. Puutarhuri24.fi voi kieltäytyä palautusmaksujen suorittamisesta siihen asti, kunnes on saanut sopimuksen kohteena olevan tuotteen takaisin tai Asiakas on esittänyt todisteet siitä, että on lähettänyt tuotteen takaisin, riippuen siitä, kumpi tapahtuu aikaisemmin.
    11. Mikäli Asiakas on selväsanaisesti valinnut Puutarhuri24.fi:n tarjoamasta edullisimmasta tavanomaisesta tuotteen toimitustavasta poikkeavan toimitustavan, Puutarhuri24.fi:n ei tarvitse palauttaa Asiakkaalle kustannusta, joka ylittää tavanomaiseen toimitustapaan liittyvän kustannuksen.
    12. Puutarhuri24.fi:llä on oikeus vetäytyä myyntisopimuksesta ja vaatia Asiakkaalta tuote takaisin, mikäli tuotteen hinta on Puutarhuri24.fi:ssä erehdyksen vuoksi merkitty oleellisesti tuotteen markkinahintaa halvemmaksi.
    13. Palautusoikeutta ei sovelleta, mikäli Asiakas on oikeushenkilö.
  10. Valitusten esittäminen ja vaatimuksia vastaamattomien tuotteiden palauttaminen
    1. Puutarhuri24.fi vastaa myynnissä olevien tuotteiden vaatimusten mukaisuudesta.
    2. Velvoiteoikeuslain mukaan Asiakkaalla on oikeus esittää valituksia 2 vuoden kuluessa tuotteiden haltuun saamisesta lukien. Tästä ensimmäisen vuoden kuluessa esineen Asiakkaalle luovuttamisesta lukien lähdetään oletuksesta, että esineen puute oli olemassa jo esineen luovutuksen aikaan. Tämän oletuksen kumoaminen on aednik24.ee velvollisuus.
    3. Ongelman ilmetessä Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Puutarhuri24.fi:lle ongelmasta sähköpostitse osoitteeseen asiakastuki@Puutarhuri24.fi tai soittamaan puhelinnumeroon +358 942 458 190 ja esittämään seuraavat tiedot: nimi, yhteystiedot, tilauksen numero ja tuotteen puute. Tätä koskevan ilmoituksen tulee olla lähetetty viimeistään kahden kuukauden kuluessa ongelman havaitsemisesta. Ongelman täsmentämisen ja mahdollisen ratkaisemisen osalta Puutarhuri24.fi ottaa Sinuun yhteyttä kirjallisesti tai kirjallisen uudelleen esittämisen mahdollistavassa muodossa 14 päivän kuluessa Sinun valituksesi saapumisesta sähköpostiin.
    4. Kuljetuksen yhteydessä vahingoittuneet lähetykset, joissa tuotteet, mutta eivät tuotepakkaukset, ovat vahingoittuneet, Puutarhuri24.fi vaihtaa vahinkojen toteamisen ja vahvistamisen jälkeen. Mikäli vahingoittunutta tuotetta ei ole mahdollista vaihtaa, Puutarhuri24.fi korvaa Asiakkaalle tuotteen hinnan.
    5. Puutarhuri24.fi ei vastaa:
      • Asiakkaan syystä tai huolimattomuudesta aiheutuneesta tuotteen vahingoittumisesta.
      • Seurauksista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen epäasianmukaisen säilytyksen tai käytön seurauksena.
      • Puutteista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen Asiakkaalle luovuttamisen jälkeen.
    6. Vaatimuksia vastaamattoman tai viallisen tuotteen osalta Asiakkaalla on oikeus vaatia tuotteen vaihtamista vaatimusten mukaiseen ja virheettömään tuotteeseen tai vetäytyä tilauksesta ja palauttaa tuote.
    7. Vaatimuksia vastaamattoman tai viallisen tuotteen palautuksen kuljetuskustannuksen maksaa Puutarhuri24.fi. Palautetusta tuotteesta Puutarhuri24.fi maksaa rahan takaisin 7 työpäivän kuluessa tavaran Puutarhuri24.fi:n varastoon saapumispäivästä lukien.
      HUOM! Kaikkia Puutarhuri24.fi:n myymiä tuotteita koskee valitusten esittäminen Viron velvoiteoikeuslaissa säädetyllä tavalla.
    8. Vaatimuksia vastaamattoman tai viallisen tuotteen vaihtamisen tai puutteiden korjaamisen jälkeen alkaa Asiakkaalle olla voimassa esineen korjatun osan / vaihdetun tuotteen suhteen uusi kaksivuotinen valitusten esittämisoikeus.
  11. Kuluttajan oikeus ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan.
    1. Mikäli Asiakas ja Puutarhuri24.fi eivät pysty ratkaisemaan kiistaa sopien, Asiakas voi ottaa yhteytä Viron kuluttajariitalautakuntaan (Tarbijavaidluste komisjon). Menettelyehtoihin voi tutustua ja anomuksen esittää tässä. Kuluttajariitalautakunnan toimivaltaan kuuluu ostajan ja Verkkokaupan välillä solmitusta sopimuksesta seuraavien kiistojen ratkaiseminen. Asiakkaan valituksen käsittely on lautakunnassa maksutonta. Verkkokaupan Asiakas voi kääntyä Euroopan unionin kuluttajariitoja ratkaisevan foorumin puoleen.
  12. Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely
    1. Puutarhuri24.fi käyttää Asiakkaan antamia henkilötietoja (ml. nimi, puhelinnumero, osoite, sähköpostiosoite, pankkiyhteystiedot) vain tilausten käsittelyyn ja tuotteiden lähettämiseen ostajalle. Verkkokauppa toimittaa henkilötiedot kuljetuspalvelua tarjoaville yrityksille tuotteiden perille toimittamista varten.
    2. Henkilötietojen käyttäminen Puutarhuri24.fi:hen tai yhteistyökumppaniin liittyvien tietojen (uutiset, mainos jne.) toimittamiseen tapahtuu vain siinä tapauksessa, että Asiakas on antanut siihen verkkosivulla erillisen suostumuksensa.
    3. Puutarhuri24.fi:llä on oikeus käyttää Asiakkaan sähköpostiosoitetta, koti- tai sijaintipaikan osoitetta ja puhelinnumeroa Puutarhuri24.fi:hen tai sen yhteistyökumppaniin liittyvän mainoksen ja muun tiedon toimittamiseen Asiakkaalle.
    4. Asiakkaalla on koska tahansa oikeus kieltää henkilötietojensa kerääminen ja käyttäminen, paitsi siinä tapauksessa, että se on tarpeen sopimuksesta seuraavan vaatimuksen perintään tai tuotteen perille toimittamiseen.
    5. Horticom OÜ on henkilötietojen vastuullinen käsittelijä, Horticom OÜ toimittaa maksujen suorituksessa tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle Maksekeskus AS:lle.
    6. Salattu tietoliikenne pankkeihin ostoista maksettaessa takaa Asiakkaan henkilökohtaisten pankkitunnusten turvallisuuden ja Puutarhuri24.fi:llä ei ole niihin pääsyä.
    7. Puutarhuri24.fi nojautuu toiminnassaan seuraaviin tietosuojakäytännön ehtoihin.
  13. Ylivoimainen este
    1. Puutarhuri24.fi ei vastaa Asiakkaalle aiheutetuista vahingoista tai tuotteen perille toimittamisen viivästymisestä, mikäli vahinko tai tuotteen perille toimittamisen viivästyminen johtuu seikoista, joihin Puutarhuri24.fi ei voinut vaikuttaa tai joita se ei voinut ennakoida.
  14. Muut ehdot
    1. Näiden ehtojen noudattamisesta seuraavat erimielisyydet ja kiistat osapuolet ratkaisevat ennen kaikkea neuvotteluteitse. Mikäli Sopimuksesta seuraavia kiistoja ei onnistu ratkaista osapuolten neuvotteluin, Asiakkaalla on oikeus ottaa oikeuksiensa puolustamiseksi yhteyttä Viron kuluttajansuojaviranomaiseen (Tarbijakaitseamet) tai kääntyä oikeusistuimen puoleen. Puutarhuri24.fi:llä on oikeus oikeuksiensa puolustamiseksi kääntyä oikeusistuimen puoleen.